Principper

Ejstrupholm Skoles principper

På Ejstrupholm Skole har vi en stærk skolebestyrelse som bidrager til gode debatter og sunde perspektiver på skolens praksis.
Det er blevet til en række principper. De mindre principper finder I herunder, imens de længere er vedhæftet som filer.

Principper vedr. opbakning til nyansat personale

Nyansat personale instrueres grundigt om skolens kultur og struktur, og der iværksættes kollegarådgivning vedrørende personlige, praktiske og pædagogiske spørgsmål.

Skoleledelsen støtter den nyansatte gennem personlig rådgivning og afholdelse af evalueringssamtaler.

Principper for fagfordeling

1. Der dannes teams, som er ansvarlige for den samlede pædagogik i den enkelte klasse og for klassens sociale liv.
  2. Skoleledelsen sikrer, at de enkelte lærere og pædagoger er bedst muligt kvalificerede til at varetage undervisningen og opgaver i deres fag.
  3. Vedrørende lærerskift:
  • Videreførelse af en klasse/et hold er det bærende princip.
  • Lærerskift sker normalt efter 2. og 6. klasse.
  • I fagfordelingen tages der særligt hensyn til klasser, som har haft mange vikarer og lærerskift.

Principper vedr. valg af undervisningsmaterialer

Valg af undervisningsmaterialer til den daglige undervisning foretages af den enkelte lærer under ansvar over for skoleinspektøren.

Undervisningsmaterialer, som af den enkelte lærer eller af skolelederen skønnes at være kontroversielle i forhold til elever eller forældre, forelægges skolebestyrelsen til godkendelse.